Skip to main content

    RechtBij Portal

    Inlogscherm RechtBij Portal

    RechtBij Portal versie 1

    Om de partners van RechtBij goed op de hoogte te houden van de voortgang van de behandeling van de schade van hun klanten is er een portal ontwikkeld. In de portal is het voor de wagenparkbeheerder of intermediair mogelijk om de schadedossiers van hun klanten in te zien en te volgen. Op dit moment is versie 1 in gebruik genomen. Voor de aangesloten partner biedt dit de mogelijkheid om 24/7 de voortgang van de dossierbehandeling te volgen.

    Maar dat niet alleen! Het is ook mogelijk om nieuwe meldingen te doen, direct op het dossier stukken te uploaden of een notitie voor de schadebehandelaar te plaatsen. Een aparte e-mail opstellen en verzenden is voor die gevallen niet meer nodig. Bovendien is de informatie dan direct in het juiste dossier zichtbaar. Naast het efficiency voordeel is dit tevens veiliger.
    Dossieroverzicht RechtBij Portal
    Klik op de afbeelding voor een grotere weergave

    Duidelijk schadeoverzicht

    In het dossieroverzicht zijn alle geregistreerde dossiers te zien van de eigen klanten of bestuurders. Per regel is een schademelding genoteerd met de belangrijkste gegevens daarvan. Het is voor de portalgebruiker mogelijk om hier zelf gewenste filters of sorteringen toe te passen.

    In kolom Fase wordt afgebeeld wat de status is van de behandeling van de schade. In de kolommen daarnaast wordt tevens weergegeven wanneer de laatste actie is gedaan door de behandelaar van RechtBij en wanneer het dossier uit de agenda komt en dus uiterlijk weer aan de beurt is voor opvolging.

    Dossierinzage

    In het dossier zijn de volgende elementen zichtbaar:

    ​1.- Tabblad Overview, hier worden de meest belangrijke velden getoond. Bijvoorbeeld de data wanneer de aansprakelijkstelling is verstuurd, de aansprakelijkheid is erkend en wanneer de vordering is ingediend. Daarnaast ziet u onderaan de notities op dit dossier die door de behandelaar zijn gemaakt en ook ter informatie voor u zichtbaar zijn. Het is mogelijk om ook zelf notities op het dossier te maken.

    2.- Tabblad Bijlagen Schadedossier – hier zijn de bijlagen te zien die zijn geüpload en inzichtelijk zijn gemaakt danwel die door de portalgebruiker zelf zijn geüpload

    3. Tabblad Alle velden Portal – hier worden alle voor de portalgebruiker inzichtelijke registratievelden getoond.

    Notities lezen en plaatsen in dossier

    In het dossier zijn voor u de notities zichtbaar die de schadebehandelaar met u wilt delen om de status van de behandeling nader toe te lichten.

    Het is voor u ook mogelijk om op het betreffende dossier een notitie achter te laten voor de behandelaar. U kunt zo direct antwoord geven op een openstaande vraag, zelf een vraag stellen over bijvoorbeeld de voortgang van de behandeling of een andere opmerking plaatsen.

    ​Na het plaatsen van een nieuwe notitie ontvangt de behandelaar van RechtBij een taak voor die dag om de notitie te lezen en de benodigde actie te ondernemen.

    Dossier notitieveld

    Wilt u meer weten over alle toepassingen van de RechtBij Portal? Wilt u het zelf ook ervaren? Laat het ons weten!