Skip to main content

    Klachtenreglement

    De mening van een cliënt is heel belangrijk, zeker voor een dienstverlenend bedrijf. Het verlenen van service is voor een dienstverlenend bedrijf een hoofdtaak en het enige aspect van de bedrijfsvoering dat kan worden beoordeeld door een klant. Hoezeer wij ons best doen onze klanten naar tevredenheid te helpen bij het verhalen van zijn/haar schade, kan het zijn dat u toch niet tevreden bent over de afwikkeling van uw schade.


    Bespreken

    Als u niet helemaal tevreden bent, neem dan in eerste instantie contact op met uw dossierbehandelaar of de teamleider om uw uiting van onvrede bespreekbaar te maken. Meestal lost dit al veel vragen, bezwaren en/of onduidelijkheden op. Mocht dit echter niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het klachtenbureau van RechtBij B.V.. 


    Klachtprocedure

    1. U kunt uw klacht onder vermelding van uw volledige naam, adres en woonplaats, het dossiernummer en een omschrijving van de klacht schriftelijk indienen.
      Per post           : RechtBij B.V., t.a.v. Klachtenbureau, Heerbaan 14, 4817 NL  BREDA
      Per e-mail        : klacht@rechtbij.nl
    2. U ontvangt van de medewerker van het klachtenbureau binnen twee werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw melding, waarna de medewerker contact met u opneemt om uw onvrede te bespreken, duidelijk te krijgen wat uw klacht inhoudt en op welke wijze u alsnog tevredengesteld zou kunnen worden. Vanuit het klachtenbureau wordt vervolgens uw dossier opgevraagd en uw klacht met de betreffende behandelaar besproken. 
    3. Het klachtenbureau beoordeelt uw klacht op basis van de verkregen informatie. Binnen tien werkdagen ontvangt u schriftelijk een inhoudelijke reactie. Mocht het niet lukken binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie te geven, dan wordt dit tijdig en voorzien van een toelichting aangegeven. Een afschrift van de inhoudelijke reactie van het klachtenbureau wordt verstrekt aan de betreffende behandelaar. Uw klacht kan (geheel of gedeeltelijk) worden erkend of worden afgewezen.
      Het oordeel van het klachtenbureau is in principe bindend, tenzij argumenten worden aangevoerd die aanleiding geven tot een herbeoordeling. In voorgenoemde gevallen zult u binnen vier weken na bevestiging van de (aanvullende) argumenten een schriftelijke en onderbouwde reactie ontvangen.
    4. De medewerker(s) van het klachtenbureau handelen onder directe supervisie van de directie van RechtBij. De directie zal ook in de klachtbehandeling worden betrokken. 
    5. Van iedere klacht wordt door het klachtenbureau van RechtBij een registratie gemaakt en deze registraties worden tot vijf jaar na dato bewaard.

    Het klachtenreglement treedt in werking op 1 juni 2024 en is gepubliceerd op de website www.rechtbij.nl