De samenwerking tussen Godrive en RechtBij is tot stand gekomen uit een veelal gehoord vraagstuk: er is behoefte aan een partij die kennis heeft van schadebehandeling. Hoewel Godrive, die flexibele autoabonnementen verkoopt, de route van schadebehandeling wel weet, is het toch een aparte tak van sport. Daarom is de samenwerking met RechtBij meer dan welkom.
Ricardo de Jonge, Head of Operations, houdt zich onder meer bezig met de schades binnen Godrive en is zeer tevreden over de samenwerking met RechtBij: "Er wordt snel gereageerd en RechtBij is goed bereikbaar". Communicatie verloopt veelal via de portal. Ricardo heeft zich hierin verdiept en gebruikt dit volop: "Het is duidelijk en overzichtelijk. Ik heb zelf elk moment van de dag inzicht in de aangemelde schades en kan in de portal ook zelf nieuwe schademeldingen doen, stukken uploaden en vragen stellen. Zo staat alle relevante informatie altijd en overzichtelijk in het desbetreffende dossier."
Wat volgens hem de samenwerking ook zo fijn maakt: "Er is menselijk contact en ze zijn eerlijk." Met dat laatste doelt Ricardo op de adviserende rol van RechtBij. Wordt er getwijfeld aan de verhaalbaarheid van een schade? Dan wordt dit eerst voorgelegd aan RechtBij, waarna altijd een eerlijk antwoord volgt. Is een schade niet verhaalbaar? Dan wordt deze ook niet behandeld genomen. "Fijn dat RechtBij dit eerst beoordeelt en niet alle schades aanneemt, in rekening brengt, om vervolgens slecht nieuws rondom de verhaalbaarheid te brengen."
Zelf doet Godrive aan schadepreventie door berijders regelmatig via nieuwsbrieven op de hoogte te stellen van bepaalde schadegevallen of opvallende schademeldingen en hoe deze te voorkomen zijn. Toch is voertuigschade binnen een wagenpark niet te voorkomen. Maar als jonge onderneming is het fijn dat binnen het bedrijf niet iemand in dienst hoeft te zijn om dit in goede banen te leiden. Hierdoor ligt de focus op waar het bedrijf om draait: flexibele autoabonnementen aanbieden door gebruik te maken van jonge occasions.
Wat Godrive zou helpen is meer inzicht in de behandeltermijnen van verzekeraars. Hoewel de financiële afdeling nu al voordelen heeft van de samenwerking met RechtBij, doordat Ricardo precies aan kan geven welke komende schades er nog lopend zijn en welke bedragen er verwacht worden, kan dit zorgen voor een strakkere prognose. RechtBij gaat hier zeker mee aan de slag! Wij zijn altijd blij met deze geluiden en hoe onze dienstverlening voor samenwerkende partijen nog prettiger kan.
Wilt u weten wat RechtBij voor u kan doen? Neem dan hier contact met ons op en wij komen graag bij u langs!
